loading...

گروه وب سايت وان

طراحي و راه اندازي وب سايت، سئو و بهينه سازي وب سايت، طراحي و برنامه نويسي نرم افزار و اپليكيشن، خدمات وب، تبليغات اينترنتي، بازاريابي اينتررنتي

بازدید : 11
يکشنبه 10 بهمن 1400 زمان : 0:54

هدیه و کادو دادن و کادو گرفتن یک نوع از عملیات ارتباطی و ارزشمند است:

اصول اخلاقی ورعایت کردن گرفتن ودادن هدیه و کادو های سازمانی امکان داردکمی پیچیده وبا داشتن برنامه ریزی های ویژه ای نیازباشدوالبته همچنین باید به حساسیتهای فرهنگی واجتماعی نیزتوجه داشته باشیم.

توجه به عملیاتی دو طرفه بودن هدیه و کادو دادن و کادو گرفتن

روزهای آخر سال، که همگی به دنبال خریدبرای سال نوهستندوبه دور از مراسم های وفضای کاری و فراغت ازکار،میتواند درزندگی اجتماعی وفرهنگی بسیارموثر باشد. که متخصصان اخلاقی واصول اخلاقی امکان دارد حتما ازاین موقع سال که یادآور زمان هدیه و کادو دادن وگرفتن وارزش قائل شدن برای اطرافیان است با چالشهای اخلاقی مختلفی روبرو شوییم.هیچ شکی نیست که هدیه و کادو گرفتن ودادن واهمیت دادن به طرف مقابل میتواند نقش بسیارمهمی درشکل دادن روابط و کارهای تجاری داشته باشد.میتواند یک ملاقات کاری ویا یک وعده ناهارخوردن درکنار یک عرضه کننده کالاوموادبه ایجاد یک رابطه کاری واجتماعی کمک بسیار زیادی کند،البته بعنوان مثال میتواند یک خودکارو خودنویسی که نام شرکت ولوگوی شماروی آن نوشته شده است همین موجب میشود که وقتی مشتری بخواهد مطلب ونوشته ای رابنویسد به یاد شرکت شما بیفتد.در هرحالتی،گاهی اوقات میتوان مرزبین آن چه که میتواند به موجب یک هدیه و کادو ویا کادو باشدوآنچه که رشوه بحساب می آید مشخص نمیشودوممکن است که قبول کردن یک هدایاوکالایی وخدماتی که درآن صورت میتواند یک سازمان رادرمعرض اتهام رفتارغیر اخلاقی ویاحتی عملی غیرقانونی طلقی شود.

هدیه و کادو چه وقت هایی بعنوان رشوه طلقی میشود؟

اصلیترین چالش درهدیه و کادو‌ های تجاری مشخص نبودن مرزهدیه و کادو ورشوه میباشد که در حقیقت همیشه این سوال به وجود می آیدکه آیاهدف ماتأثیرگذاری مستقیم برتصمیم گیری طرف مقابل است؟این میتواندهمان چیزی باشدکه رشوه نام دارد:و هدیه و کادو دادن به طرف مقابل با این وجودکه اوتصمیمی به دورازمنطق کسب وکارواخلاق حرفه‌ای باشدبه نفع ما میشود.البته رشوه دادن باهدف تغییر دادن تصمیم طرف مقابل، اصولابا قراردادن هدیه و کادو‌های ارزشمند وجذاب انجام میدهند. که به همین دلیل،درکتاب های مذاکره اصولابرای هدیه و کادو،ازاصطلاح هدیه و کادو‌های بسیارکوچک استفاده مینمایندکه تاتأکیدکرده باشندمقصودشان،‌رشوه نمیباشد.
ابتدا باید به این مسئله دقت داشته باشید که به چه مناسبتی هدیه و کادو داده میشودمثلابرای تشکیل دادن یک رابطه ویا تحت تاثیر قرار دادن وبه مجبورکردن به انجام رفتاری؟ ویا ممکن است فقط صرفاً برای یک ابراز تشکروسپاسگزاری باشد؟ ممکن است که بعضی مواقع هدف از هدیه و کادو دادن به طرف مقابل خواستن وانجام دادن عملی مطلوب در مقابل آن هدیه و کادو ویاآن میهمانی باشد پس میتوان گفت که این هدیه و کادو،‌حتمایک هدیه و کادو بحساب نمی آید. و همچنین برای هدیه و کادو دادن زمان بسیار اهمیت دارد.آیاشما عزیزان در انتظار انعقادیک قرارداد بسیاربزرگ باافرادی هستیدکه این قرارداد درصورت انجام شدن، سود سالانه شما را میتواند به میزان قابل توجهی افزایش دهد؟و یاآیا احتمالا این امکان دارد که قبل ویادرحین انجام یک مناقصه به شماپیشنهاد دریافت یک هدیه و کادو شده باشد؟ که نه تنها فقط هدیه و کادو دادن بلکه ممکن است قبول کردن آن هدایا هم مطابق قوانین رشوه خواری محسوب شود وقابل مجازات باشد.

متناسب بودن هدیه و کادو با شخصیت و جایگاه هدیه و کادو گیرنده

اگریک مدیر معمولی که به دنبال کارجدیدی میباشدبخواهدبه یک مدیر ارشد شرکت دیگری بلیط های مسابقات ویمبلدون سنترکورت را کادو دهد آیا این کادو ، میتواند کادو خوبی برای آن مدیر ارشد باشد؟هر آدم عاقلی که بخواهد به این سوال جواب دهد جواب منفی میدهد.مشخص کردن درباره اینکه چه هدایایی میتواند اسراف محسوب شوند سخت است. همانند اینکه میتواند وظایف کارمندان همراه این باشدکه آنهادر مراسم هایی که شرکت میکنندویاازبرنامه هایی دفاع میکنندکه نیازبه سخاوت مندی دارند.ممکن است مطلبی ویا چیزی که برای یک مدیرارشد بی ارزش باشد ممکن است برای یک کارمندمتوسط ارزش بسیار زیادی داشته باشند. بعضی مواقع تعیین کردن ارزش واقعی یک هدیه و کادو کاری بسیاردشوار است. همچنین باید ملاحظات اجتماعی وفرهنگی طرف مقابل راهم درنظر بگیرید.شما عزیزان در هنگام هدیه و کادو دادن باید به ارزش وجایگاه اجتماعی طرف مقابل از نظر اینکه مدیر یک قسمت ویا مدیرعامل یک شرکت ویا مدیر ارشد بخشی از شرکت است توجه داشته باشید ومتناسب ودرخور شان طرف مقابل هدیه و کادو در نظر داشته باشید که دچار سوءتفاهم برای طرف مقابل نشود.
مانند هدیه و کادو دادن به مقام های دولتی بیشتر مواقع پرداخت جهت آسانترشدن کارمدنظرگرفته میشود و سوءتفاهم به همراه خواهد داشت.اما باز بااینحال تعریف کردن ازمقام های دولتی میتواند مختلف باشد. دربیشتر کشور هادرک بسیار متفاوتی بین کارمند یک شرکت دولتی ویک عضو دولت که در اداره های دولتی مشغول به کار است سخت میباشد. برخی مواقع،برای تعیین شأن وشخصیت افرادبرای هدیه و کادو دادن ازاصل روابط روطرفه استفاده مینمایند.ماننداگرمن هدیه و کادو ای را قبول کنم آیا میتوانم ارزشی را درمقابل آن هدیه و کادو است بپردازم؟ بعنوان مثال اگریک تولیدکننده یک کالا بلیط تئاتری به من هدیه و کادو دهدآیامن میتوانم مقابل به مثل نمایم؟ واگرجواب شمامنفی است پس این هدیه و کادو میتواند تلاشی برای دستیابی به سود شخصی خودباشدو بهتراست که آن را قبول نکنید.شرکتها چطورازکارمندان خود حمایت میکنند؟ اکثرشرکتهااز عملکرد بدون قبول کردن ویا ارائه هدایا استفاده مینمایند.ولی این رویکرد همیشه مناسبترین وعالی ترین روش نمیباشدومیتواندبه این معنی باشدکه کارمندان درشرایط سختی قرار بگیرندومجبورشوند که به صورت آشکار هدایا را فبول نکند.مثلابرای کارمندان شرکتهای چندملیتی که درکشور های کارمینمایندکه هدیه و کادو دادن رسمی فرهنگی واجتماعی به شمار می آیدوابزاری برای ایجاد روابط بسیار حرفه ای میباشد وکاملا امری عادی است.
بطور مثال ماننددادن پاکتهای قرمز درجشن سال جدیددرچین، وبرخی شرکتهاقصددارندکه ممنوعیت جهانی رااجراننمایند.وبلکه محدودیتهایی داخلی رابرای ارزش واهمیت دادن به هدایایی که دریافت میکنندویا میدهندمشخص نمایند.همچنین برای مقام های دولتی ممکن است ازسیاستهای دیگری هم استفاده کنند.مانند:کاهش محدودیت ارزش هدایا ویا مجبورکردن کارمندان به کسب تاییدمدیریت بدون توجه به ارزش هدایاآنها است.
سیاست مشخص کردن کارمندان درباره شرکت جهت گرفتن ویاارائه دادن هدایاحتما بایدبا یک راهنمایی انجام شود.واین راهنمایی امکان دارد که باعث تاییدمدیرخط ویامدیر ارشدوثبت آن هدیه و کادو درمرجع ثبت هدایاشوند.بعضی مواقع نیازاست که هدایایی باارزش به موسسات خیریه ویاشرکتهایی داده شوندکه ارزش کار را متوجه میشوند.هدایای بااهمیت را میتوان در آخرسال به موجب جذب سرمایه برای امورخیریه به حراج گذاشته شود.واین راهنمااحتمالادرقوانین اصول اخلاقی شرکتها ویاسیاستهای مرتبط باهدایاموجود است.این راهنما میتواند موقعیت شرکت رادررابطه باهدایا وآنچه به منظور هدیه و کادو دادن وگرفتن است مشخص کرده و تمرین بسیارخوبی برای کارمندان شرکت میباشد.سیاست هدیه و کادو دادن بایدباهمه جوانب آن برنامه های اخلاقی سازمان درجهت تشویق استانداردهای بسیار مهم باصداقت درتصمیم گیری ورفتار هماهنگ باشند.

امروزه با توسعه فضاهای مجازی باعث شده است روش های خرید مشتریان به کلی تغییر کند. مزایای خرید از طریق اینترنت هر روز افراد بیشتری از مردم را به این روش خرید ترغیب کرده که نیاز های خود را از طریق خرید اینترنتی تامین نموده و شیوه خرید مدرن را جایگزین روش های دیگر کنند.ما در آی کادو این شرایط را فراهم آوردیم که با پیشنهاد های ویژه دل عزیزانتان را خوشحال کنید وخریدی آسان و ومطمئن را تجربه کنید.

آی کادو در تلاش است تا فرهنگ زیبای هدیه دادن در بین انسان ها را زیباتر سازد و به جای خرید هدیه به صورت فیزیکی و سنتی از طریق سایت اینترنتی آی کادو، پیشنهاد های جالب و متفاوتی برای هدیه دادن ارائه دهد که امکان تهیه و استفاده آنها به صورت اینترنتی فراهم شده است. یکی از اهداف دیگر آی کادو در خرید اینترنتی هدیه، صرفه جویی در وقت و زمان مشتریان عزیز است که گرانبهاترین ارزش ها را دارد.

هدیه – کادو – هدیه دادن – کادو گرفتن – هدیه روز مادر- هدیه ولنتاین -کادو روز عشق – کادو روزمرد –

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 14
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 124
  • بازدید سال : 247
  • بازدید کلی : 17319
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه