loading...

گروه وب سايت وان

طراحي و راه اندازي وب سايت، سئو و بهينه سازي وب سايت، طراحي و برنامه نويسي نرم افزار و اپليكيشن، خدمات وب، تبليغات اينترنتي، بازاريابي اينتررنتي

بازدید : 221
پنجشنبه 7 بهمن 1400 زمان : 22:05

اشتباهات رايج در سئو و بهينه سازي وب سايت به همراه راه حل هاي برطرف سازي آنها
براي يادآوري سئو و بهينه سازي وب سايت را خيلي كوتاه تعريف ميكنيم: سئو يعني توليد كردن صفحات وبي كه بر اساس قوانين ارائه شده توسط موتورهاي جستجوگر مي باشد، بهينه سازي صفحات وب اين است كه وب سايت شما در قوانين اعلام شده توسط موتورهاي جستجوگر امتياز بيشتري كسب كند. سئو و بهينه سازي وب سايت به خاطر اين است كه كاربران اينترنت از موتورهاي جستجو براي رسيدن به مطلب يا محصول يا خدمات مورد نظرشان استفاده مي كنند.

20 اشتباه رايج در سئو و بهينه سازي وب سايت



اشتباهات رايج در سئو و بهينه سازي وب سايت به همراه راه حل هاي برطرف سازي آنها



براي يادآوري سئو و بهينه سازي وب سايت را خيلي كوتاه تعريف ميكنيم: سئو يعني توليد كردن صفحات وبي كه بر اساس قوانين ارائه شده توسط موتورهاي جستجوگر مي باشد، بهينه سازي صفحات وب اين است كه وب سايت شما در قوانين اعلام شده توسط موتورهاي جستجوگر امتياز بيشتري كسب كند. سئو و بهينه سازي وب سايت به خاطر اين است كه كاربران اينترنت از موتورهاي جستجو براي رسيدن به مطلب يا محصول يا خدمات مورد نظرشان استفاده مي كنند.

به اين نكته توجه داشته باشيد كه در گوگل و ياهو و ديگر موتورهاي جستجوگر، كاربران اينترنت در همان صفحه ي اول نتايج جستجو به محصول يا خدمات خود ميرسند و مگر در شرايط خاص كاربران مجبور شوند وارد صفحه دوم نتايج جستجو شوند. پس با اين حساب براي داشتن بازديد و مراجعه بالا در وب سايت از طرف موتورهاي جستجوگر ، اين مسئله الزامي است كه وب سايت شما در صفحه ي اول نتايج جستجوگر قرار بگيرد.

موتورهاي جستجوگر صفحات وب سايت را به وسيله ربات هاي مختلفي كه طراحي مي كنند ،پيدا كرده و در ليست فهرست بندي خودشان قرار مي دهند. اين موضوع را عرض كردم كه ربات هاي مختلفي كه توسط خود موتورهاي جستجوگر اخته شده اند كار فهرست كردن وب سايت ها را انجام مي دهند ، اين يعني همه موتورهاي جستجوگر با مدل هاي مختلفي كار مي كنند. براي مثال اگر ممكن است كه يك صفحه وب سايت در در يكي از موتورهاي جستجوگر بالا باشد ولي ممكن است كه همان صفحه وب سايت در ديگر موتورهاي جستجوگر همان وضعيت را نداشته باشد.

يكي از كارهايي كه كارشناسان سئو و بهينه سازي وب سايت و موتورهاي جستجوگرانجام مي دهند، پيگيري تمام تغييرات عملكرد داخل موتورهاي جستجوگر مختلف است . بنابراين آنها ميتوانند صفحات وب سايت را بر طبق اين تغييرات بهينه سازي كنند. به علاوه آنها همراه با تغييرات موتورهاي جستجوي مختلف خود را با عمليات اين موتورهاي جستجوگر به روز مي كنند.

گروه وب سايت وان به صورت كاملا تخصصي در زمينه سئو و بهينه سازي وب سايت فعاليت دارد و اولين وب سايت تخصصي ارائه دهنده آموزش هاي فوق تخصصي سئو و بهينه سازي وب سايت مي باشد ، و به اين نكته توجه داشته باشيد كه كليه آموزش هاي ارائه شده در اين وب سايت به صورت واقعي و تست شده هستند و حتي در صورت تغييرات در سياست هاي موتورهاي جستجوگر تلاش مي شود در كمترين زمان ممكن مقالات مرتبط آپديت شود و تغييرات به همراه توضيحات كامل ارائه خواهد شد.

حال گروه وب سايت وان قصد دارد در اين مقاله اشتباهات رايج در سئو و بهينه سازي وب سايت ها را براي شما عزيزان معرفي كند، با ما همراه باشيد تا در ادامه اشتباهات رايج در سئو و بهينه سازي وب سايت به همراه راه حل هاي برطرف سازي آنها را برايتان شرح دهيم.


1) اشتباه رايج سئو وب سايت: اشتباه در انتخاب كلمات كليدي مناسب:


اينترنت بر اساس كلمات كليدي عمل مي كند. وب سايت‌ها تنها زماني در نتايج جستجو ظاهر مي‌شوند كه عبارت جستجو شده با كلمات كليدي شان مرتبط باشد.
اولين اشتباه رايج سئو مي‌تواند آن باشد كه اگر شما مطالب وب سايت تان را بدون بررسي و استفاده از كلمات كليدي مناسب منتشر مي‌كنيد، بسياري از فرصت‌هاي خود را براي جذب بازديدكنندگان از موتورهاي جستجو از دست مي‌دهيد. كلمه كليدي در واقع همان كلمه يا مجموعه كلماتي است كه كاربر در موتورهاي جستجو وارد مي كند.


2) اشتباه رايج سئو وب سايت: كپي برداري از مطاللب ديگر وب سايتها و استفاده از محتواي تكراري يا Duplicate Content:


بزرگترين و رايج ترين اشتباه در سئو و بهينه سازي وب سايت استفاده از مطالب ديگران و ديگر وب سايت هاي موجود در اينترنت مي باشد.
محتواي كه در وب سايت قرار مي‌دهيد، بايد اختصاصي توسط خودتان و مرتبط با حيطه كاري وب سايت و كلمات كليدي وب سايت باشد.
توليد محتوا اختراع محتوا نيست اگر به جمله دقت كرده باشيد شما اختراعي انجام نمي‌دهيد كه سخت باشد. كافي است سعي كنيد در مورد تخصصي كه داريد بنويسيد.
يك مورد ديگر از اشتباهات مربوط به اين دسته اين مي باشد كه: اينكه دو صفحه وب با محتواي يكسان و آدرس هاي مختلف داشته باشيم كه به نحوي كپي برداري تلقي مي گردد و اين هم جزو اشتباهات رايج در زمينه سئو وب سايت مي باشد.


3) اشتباه رايج سئو وب سايت: استفاده نكردن از تگ alt:


يكي ديگر از نكاتي كه در سئو و بهينه سازي وب سايت ،بسياري از وبمستران به آن توجه كافي نمي‌كنند.استفاده از تگ alt يا همان متن جايگزين عكس هست. اين روش به طور محسوسي روي افزايش ترافيك از طريق جستجوي تصاوير گوگل تأثير دارد.
بنابراين براي تصاوير سايت خود تگ alt مناسب استفاده كنيد و تا حد ممكن كلمه كليدي مقاله خود را در تگ alt تصاوير هم به كار ببريد.


4) اشتباه رايج سئو وب سايت: گرفتن بك لينك‌هاي كم ارزش به وب سايت:


با اينكه بك لينك‌ها نقش بسيار مهمي در تجارت اينترنتي و سئو و بهينه سازي وب سايت دارند، نبايد كيفيت را فداي كميت و تعداد بك لينك‌ها كنيد. بك لينك ها از وب سايت هايي با رنك پايين، وب سايت‌هاي اسپم، وب سايت‌هاي غير مرتبط به شما و سايتهايي كه صرفا جهت اشتراك لينك طراحي شده‌اند، تبادل لينك دو طرفه، استفاده از لينك سازي غير طبيعي با تكنيك‌هاي PBN با توجه به آخرين تغييرات گوگل يك اشتباه رايج سئو مي‌باشد كه براحتي مي تواند به سئو وب سايت شما آسيب بزند.
الگوريتم گوگل پنگوئن براين اساس طراحي شده است كه سايت‌هاي اسپم را از ليست نتايج خارج كند، و در آن كيفيت بك لينك‌هاي سايت يكي از فاكتورهاي مهم گوگل براي شناخت يك سايت بعنوان اسپم در نظر گرفته مي‌شود. بنابراين تمركز و تلاش خود را بر بدست آوردن بك لينك‌هاي با كيفيت و مناسب از سايت‌هاي مرتبط قرار دهيد تا اينكه مسير ساده را انتخاب كرده و لينك‌هاي كم ارزش را براي وب سايت تان جمع آوري كنيد.
يكي از راه‌هاي مطمئن براي دريافت لينك‌هاي با كيفيت، استفاده از استراتژي بازاريابي محتوايي است. در اين روش شما با توليد محتواي مفيد و با كيفيت براي مخاطبان هدف خود ارزش توليد كرده و موجب باز نشر محتواي خود در سايت‌ها، وبلاگ‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي و در نتيجه ايجاد لينك‌هاي ورودي به وب سايت‌تان خواهيد شد.


5) اشتباه رايج سئو وب سايت: به روزرساني نكردن مداوم سايت:


يكي از تكنيك هاي مديران وب سايت هاي موفق به روز رساني مداوم سايت است زيرا موتور هاي جستجو اهميت ويژه‌اي به بروز رساني و تازگي محتواي وب سايت شما دارند.
براي به‌روزرساني وب سايت لازم نيست هميشه محتواي جديد توليد كنيد.بلكه مي‌توانيد با ويرايش محتواي قديمي سايت خود و درج چندين بند و لينك سازي داخلي و خارجي در صفحات آن را به‌روزرساني كنيد و از ديد گوگل سايتي پويا و در حال رشد به نظر برسيد.
براي توضيح بيشتر در اين مطلب عرض ميكنم كه مطالب و محتواي قديمي ارزش محتوايي سايت شما را كاهش داده و موجب بازگشت كمتر كاربران به سايت شما خواهد شد. موتورهاي جستجو اهميت زيادي به بروز رساني و تازگي محتواي سايت شما دارند. همچنين افزودن مطلب جديد به سايتتان گستره كلمات كليدي و امكان بازديد شما از طريق موتورهاي جستجو را افزايش مي‌دهد.


6) اشتباه رايج سئو وب سايت: تمركز بر موتورهاي جستجو و غافل شدن از كاربران:


درست است كه سئو و بهينه سازي مطالب وب سايت از اهميت بسيار بالايي برخوردار است ولي بازديدكنندگان وب سايت شما مهم‌تر هستند. فعاليت هايي كه در زمينه سئو و بهينه سازي وب سايت انجام مي‌دهيد نبايد كيفيت و زيبايي ارائه مطالب به كاربران را تحت تاثير قرار دهند، زيرا موجب خروج كاربران از وب سايت شما و عدم بازگشت آنها مي‌شود.
الگوريتم هاي جديد گوگل و موتورهاي جستجوگر دارند به سمتي كشيده مي شوند كه سئو و بهينه سازي صفحات وب سايت را از ديد كاربران بسنجند، اين يعني اينكه موتورهاي جستجوگر دارند به شما مي گويند كه طراحي و سئو و بهينه سازي وب سايت را طوري انجام دهين كه براي كاربران اينترنتي خوشايند باشد و كاربرپسند تر باشد، اين است كه موتورهاي جستجو به وب سايت هايي كه يوزر فرندلي يا كاربرپسندتر هستند امتياز بيشتري مي دهند. پس دستورات بهينه سازي سايت و سئو وب سايت را در حد امكان دنبال كنيد ولي احترام به كاربر را هرگز از ياد نبريد. مطمئن باشيد كه نتيجه مثبت اين كار را خواهيد گرفت.


7) اشتباه رايج سئو وب سايت: استفاده از عنوان نامناسب مطالب وب سايت:


مهمترين عنصر هر مطلب يا مقاله يا پست در وب سايت و وبلاگ ها، عنوان آنها است. چونكه بيشتر كاربران اينترنتي از روي عنوان مقاله تصميم مي‌گيرند كه آن را بخوانند و به ساير قسمت‌هاي آن توجه چنداني نمي‌كنند. بنابراين استفاده از عناوين نامناسب را مي‌توان يكي از اشتباهات رايج در سئو و بهينه سازي وب سايت دانست.
در حقيقت وقتي كسي به سايت شما مراجعه مي‌كند با توجه به عنوان مطالب تصميم مي‌گيرد كه بر روي آن كليك كند. بنابراين همزمان با بهبود قدرت نوشتاري خود به عنوان يك توليد كننده محتوا بر روي توانايي خود براي انتخاب عنوان مناسب نيز كار كنيد.
پس نتيجه اينكه يكي از عوامل اصلي كه باعث كسب رتبه براي يك مطلب مي‌شود عنواني است كه براي آن مطلب انتخاب مي‌كنيد است.
بنابراين عنواني كه براي يك مطلب انتخاب مي‌كنيد بايد شامل كلمات كليدي مورد نظرتان باشد.خود را به جاي كاربر قرار دهيد وقتي كلمه‌اي را در گوگل جستجو مي‌كنيد در صفحه نتايج فقط به عنوان مطلب نگاه مي كنيد و هر ميزان اين عنوان جذاب باشد و نزديك به جستجوي او باشد كاربر تمايل بيشتري براي بازديد از آن وب سايت را دارد.


8) اشتباه رايج سئو وب سايت: غلط‌هاي املايي فراوان:


غلط‌هاي املايي زياد موجود در محتواي وب سايت ها و صفحات وب باعث حواس‌پرتي خواننده و همچنين موتورهاي جستجوگر مي‎شود و ممكن است باعث سلب اعتماد او از شما شود، زيرا وجود اشتباهات فاحش دستوري در محتوا ناشي از عدم دقت و يا ناآگاهي شما است. براي جلوگيري از اين مشكل دو راه وجود دارد:
يكي استفاده از نرم‌افزارهاي ويرايش كننده مانند ويراستيار و ديگري حضور يك ويرايشگر در تيم كه مقالات و مطالب نوشته شده را قبل از انتشار به صورت كامل مطالعه كرده و اشتباهات شما را تصحيح كند.
واقعيت اين است كه همه ما دچار اشتباهاتي مي‌شويم اما شما به عنوان يك وبمستر بايد اين اشتباهات را به حداقل برسانيد تا احترام و اعتماد بيشتري را از مخاطبان خود دريافت كنيد.
هر مقاله‌اي قبل از انتشار بايد حداقل دو يا سه بار به طور كلي مورد بررسي قرار گيرد و ايرادات آن رفع شود و همين باعث مي‌شود كه اشتباهات فاحشي در آن مشهود نباشد.
هر توليد كننده محتوا مطمئنا مي‌داند كه ممكن است در طول فرآيند استراتژي تا انتشار محتوا اشتباهات زيادي مرتكب شود، زيرا راه‌هاي بسياري براي ضربه زدن به محتواي توليد شده وجود دارد. از اشتباهات فني گرفته تا اشتباهات فاحش اجتماعي كه توليد كنندگان محتوا همواره در تلاش هستند تا از اين اشتباهات جلوگيري كنند.
هر كسي كه در زمينه‌ي توليد محتوا فعال باشد مطمئنا در طي فعاليت خود تجارب مختلفي به دست مي‌آورد.


9) اشتباه رايج سئو وب سايت: عدم درك مخاطب:


عدم درك مخاطب هم يكي از اشتباهات رايج سئو و بهينه سازي وب سايت مي باشد كه اكثر وبمستران مرتكب آن مي‌شوند. داشتن شناخت كافي و درك مخاطب نقطه‌ي شروع براي جذب مخاطب مي باشد. اگر قرار است كه در مورد موضوع خاصي مطلبي بنويسيد بايد به دو نكته توجه كنيد:
اول اين كه هدف محتواي شما چيست و دوم اين كه محتوايي كه توليد مي‌كنيد شما را تا چه حد به اين هدف نزديك مي‌كند.
اگر به اين نكات توجه نكنيد محتواي شما خوانده نمي‌شود، به اشتراك گذاشته نمي‌شود و يا كسي به آن اهميت نمي‌دهد. و اين موضوع مطمئنا براي شما واقعا آزار دهنده خواهد بود. بنابراين به ياد داشته باشيد كه به عنوان يك وبمستر بايد اول مخاطبان خود را بشناسيد و هر آنچه را كه مي‌خواهند به آن‌ها ارائه دهيد تا ۹۰ درصد از مشكلاتتان حل شود و كسب و كارتان سر و سامان بگيرد.


10) اشتباه رايج سئو وب سايت: ساخت وب سايت‌هايي كه به خوبي ايندكس نمي‌شوند:


ليست نتايج نشان داده شده توسط گوگل براساس ايندكس صفحات از سايت‌ها مي‌باشد كه با الگوريتم‌هاي مشخصي تحليل و بررسي شده‌اند.
چگونه در ابتدا سايت ما ايندكس شود؟ سايت شما بايد ابتدا توسط موتورهاي جستجوي ايندكس شوند تا خلاصه‌ي محتواي سايت شما را براي بررسي پتانسيل ارائه آن در نتايج جستجو در آينده ذخيره نمايند. اگر موتورهاي جستجو امكان بررسي و ايندكس صحيح سايت شما را نداشته باشند، شما نمي توانيد كاربران زيادي را از طريق موتورهاي جستجو جذب كنيد. عوامل زيادي بر ايندكس نشدن سايت شما نقش دارند كه مهم‌ترين آن‌ها را در اينجا ذكر مي‌كنيم.
در ادامه ليستي از كارهايي كه باعث مي شوند وب سايت به درستي و كامل ايندكس نشوند را برايتان تشريح مي كنيم:

يك: استفاده از منوهاي فلش و جاوا بدون جايگزين Html:


علي رغم اينكه وب سايت هاي فلش بسيار جذاب و دلربا به نظر مي آيد، اما عدم استفاده ازجايگزين Html ، مي تواند به دو دليل سبب حذف وب سايت شما از موتورهاي جستجو گرد:
اول اينكه هر كاربر اينترنتي لزوما از مرورگر حرفه اي استفاده نمي كند و دوم اينكه خيلي از موتور هاي جستجو نمي توانند فايل هاي جاوا و فلش را بخوانند.
وب سايت شما بايد طوري طراحي شود كه توسط همه قابل رويت باشد. فلش و جاوا جذابيت به سايت شما مي دهد، اما به قيمت از دست دادن بازديد كنندگان.
بايد از جايگزين Html استفاده شود تا همه مرورگر ها(حتي آنهايي كه توانايي ترجمه فايل هاي فلش و جاوا اسكريپت را ندارند) بتوانند به كاربران اجازه گشت در وب سايت را بدهند.
به علاوه، بخشي از بهينه سازي وب سايت شما براي موتورهاي جستجو فاكتور لينك است. شما تصميم داريد يك وب سايت ايجاد كنيد كه هر صفحه از طريق يك لينك به صفحات ديگر متصل شود. لينك ها اين امكان را به ربات موتورهاي جستجوگر مي دهند كه بفهمند يك وب سايت چقدر مورد توجه است. پس هرچه تعداد لينكها افزايش يابد، وب سايت بيشتر در معرض توجه موتور جستجو قرار مي گيرد.
به همين دليل شما به لينكهاي داخلي و خارجي بيشتر در وب سايت تان نياز داريد. اگر موتور جستجو به دليل جاوا يا فلش بودن لينك ها نتواند آنها را از هم متمايز كند، نكته مفيدي در خصوص بهينه سازي و سئو وب سايت را از دست داده ايد.اطمينان حاصل نماييدكه از جايگزين Html در وب سايتتان استفاده كرده ايد تا از اشتباهي بسيار بزرگ جلوگيري نماييد!
نتيجه: اطلاعات و متون بكار رفته در فلش‌ها قابل درك براي موتورهاي جستجو نيستند، پس به ندرت از آنها استفاده كنيد. انيميشن‌هاي فلش با اينكه زيبايي و طراوت خاصي به صفحات شما مي‌بخشند اما استفاده بيش از حد و غير اصولي از آنها يك اشتباه رايج سئو مي‌باشد.
نتيجه: جاوا اسكريپت و كدهاي مانند آن توانايي‌ها و كاربردهاي زيادي را به كاربران ارائه مي‌دهند ولي توسط گوگل ايندكس نمي‌شوند. براي جلوگيري از اين مشكل مي‌توانيد تنظيمات فايل robot.txt را بگونه‌اي انجام دهيد تا يك نسخه متني را بجاي كدهاي شما به موتورهاي جستجو نمايش دهد.

دو: استفاده از PDF به جاي Web Page:


در بسياري از موارد، يك طراح وب سايت به جاي طراحي صفحه وب به درج يك فايل PDF قناعت مي كند. .اين معمولا زماني اتفاق مي افتد كه يك طراح وب سايت،طراحي يك صفحه و يا مجموعه اي ازصفحات وب را بااستفاده ازنرم افزار PowerPoint يا Word انجام مي دهد. نهايتا بجاي اينكه فايل ها را به Html ترجمه كنند، تبديل به PDF كرده و جايي در وب سايت قرار مي دهند تا كاربر بتواند آن را رويت كرده و دانلود كند.
اگر چه اين تكنيك ممكن است در برخي موارد ، مانند دانلود گزارش سالانه قابل قبول باشد، اما يك طراح خوب وب هميشه بر اين نكته اصرار خواهد ورزيد كه اطلاعات مهم وب سايت به صورت Html ترجمه شود. PDF يك ابزار خوب براي ايجاد سند مي باشد، ولي ممكن است محتويات آن براي كاربر غيرمفيد بوده و دانلود آن به هرحال زمان بر است و مهم تر از همه PDF ها كمترين فايده را در بهينه سازي و سئو وب سايت براي بيشتر موتور هاي جستجو خواهد داشت.

سه: استفاده بيش از حد از تصاوير:
موتورهاي جستجوگر توانايي درك متون موجود در عكس‌ها را ندارند. اگر مطالب و نكات مهمي را در تصاوير (مانند عنوان و توضيحات فعاليت‌هايتان) بكار ببريد در گوگل ايندكس نخواهند شد. به طور كلي متن مناسب‌ترين نوع محتوا نسبت به ويديو، عكس و … براي ايندكس در موتورهاي جستجو است.


11)اشتباه رايج سئو وب سايت: عدم توجه به شبكه‌هاي اجتماعي:


به عنوان اشتباه رايج ديگري در سئو و بهينه سازي وب سايت مي‌توانيم به توجه نكردن به شبكه‌هاي اجتماعي اشاره كنيم. توليد محتواي بهينه شده تنها قسمتي از كار سئو و بهينه سازي است و گام مهم در اين زمينه به اشتراك‌گذاري و پخش آن در رسانه‌هاي مختلف است. شبكه‌ها و رسانه‌هاي اجتماعي مهم‌ترين نقطه‌ي ارتباط شما و مخاطبانتان هستند. در حقيقت مخاطبان شما در شبكه‌هاي اجتماعي با شما آشنا مي‌شوند، با شما ارتباط برقرار مي‌كنند، ارتباط خود را با شما قطع مي‌كنند و يا مطالب شما را به اشتراك مي‌گذارند. بنابراين محتوايي كه شما توليد مي‌كنيد تا زماني كه در كانال‌هاي اجتماعي كه زندگي امروز به شدت تحت تاثير آن‌ها است قرار نگيرد مفيد و موثر نخواهد بود.
بنابراين به خاطر داشته باشيد كه اشتراك‌گذاري مطلب در رسانه‌هاي اجتماعي نقش مهمي در بهينه سازي و سئو وب سايت است دارد. نكته مهم موجود در اين زمينه نيز اين است كه بدانيد مخاطبان شما كدام كانال يا شبكه‌ي اجتماعي را مناسب‌تر مي‌دانند.


12) اشتباه رايج سئو وب سايت: وليد نشان دادن قالب:


اين مورد اشتباه خيلي رايج هست همه مي دانند گوگل به وبسايت هاي وليد علاقه ي بسياري دارد و با ديدي بهتر به انها نگاه ميكند اما هيچ كس نميداند چرا همه فكر ميكنند اگر لوگوي وليد بودن قالب را قرار دهند گوگل رفتاري مهربانانه ترين با سايت هاي انها خواهد داشت در صورتي كه اين لوگوري وليد بودن ميتواند مشكلات زيادي را ايجاد كند زيرا گوگل اگر متوجه بشود كه سايت شما وليد نيست ( كه ميشود) مشكلات زيادي براي شما ايجاد خواهد كرد چون شما را به عنوان يك سئوكار كلاه سياه شناسايي ميكند و اين را گوگل اصلا دوست ندارد بعضي نيز فكر ميكنند زرنگ هستند و به جاي لوگو با يك افكت بسيار زيبا متن قرار ميدهند Valid HTML كه فرق چنداني نميكند سعي شما باز هم همان فردي هستيد كه گوگل فكر ميكند يك سئوكار كلاه سياه !


13) اشتباه رايج سئو وب سايت: استفاده از tld هاي نا مناسب:


TLD مخفف عبارت Top Level Doman مي باشدكه ما عنوان پسوند دامنه وب سايت آن را مي شناسيم، يك اشتباه رايج در سئو و بهينه سازي وب سايت اين طرز فكر مي باشد: URL فارسي را گوگل شناسايي ميكند پس ما ادرس را هم فارسي كنيم
متاسفانه در جهت فارسي سازي هرچه بيشتر اينترنت ما گاها به اقداماتي دست ميزنيم كه نه تنها پيشرفتي در كار ما ايجاد نميكند بلكه باعث پسرفت ما نيز ميشود. بحث دامنه هاي فارسي هم جزو همين مشكلات مي باشد كه عنوان شد مي خواهيم سايت هاي فارسي را واقعا فارسي كنيم اما در عمل سايت هاي قارسي دچار مشكلات شدند. هيچ مرورگري دامنه هاي فارسي را پشتيباني نمي كند و استفاده از آنها فقط دفع بازديد كننده ميكند به جاي جذب بازديد كننده.


14) اشتباه رايج سئو وب سايت: بالا آمدن به روش تكنيك هاي سئو كلاه سياه يا ناخواسته سئوكار كلاه سياه شويم:


فرآيند سئو يكي از زمان‌برترين و دشوارترين كارها است و در اين راه هيچ‌كسي طي يك شب به موفقيت نمي‌رسد.در اين بين مديراني هستند كه مي‌خواهند اين ره صد ساله را يك شبه بروند و در كوتاه‌ترين زمان ممكن به رتبه‌هاي اول گوگل برسند.
اين افراد با استفاده از روش‌هايي مانند :
Keyword Stuffing
Link cloacking
Redirect chain
و روش‌هايي از اين دست سعي مي‌كنند به نوعي گوگل را دچار اشتباه كنند و با دور زدن قوانين بتوانند رتبه سايت را افزايش دهند كه دير يا زود با پنالتي شديد گوگل مواجه مي‌شوند.
در رابطه با اين نوع حركات خدمتتان عرض مي كنم كه هيچ‌كدام از اين روش‌ها در طولاني مدت جواب نمي‌دهد و همه پايگاه‌هايي كه از اين روش‌ها استفاده مي‌كنند يك روز با پنالتي به شدت جريمه مي‌شوند و حتي ممكن است براي هميشه از ايندكس گوگل حذف شوند.
مثال هايي براي اين اشتباه وجود دارد كه خود شما هم با چند جستجو در گوگل به نتايجي دست پيدا مي كنيد،رايج ترين نوع سئو كلاه سياه در ايران استفاده از تگ مي باشد خود تگ مفيد هست كسي منكر اين موضوع نيست اما هستند سايت هايي كه همه ما ميشناسيم وقتي توي گوگل سرچ ميكنيم ميبينم پر هست از سايت هايي كه به محتواي مورد نياز ما اصلا ربطي ندارند اما در رتبه ي اول هم قرار دارند. اينها جزو كارهاي خارق العاده ايرانيان مي باشد كه ناخواسته و در حالي كه نميدانند چرا اما انجام مي دهدند و نتيجه هم مي گيريند اما بگذاريد خيالتان را راحت كنم اگر شما از اين دسته افراد هستيد سايت شما به زودي به اعماق تاريخ خواهد پيوست زيرا گوگل زرنگ شده است و ديگر نمي گذارد شما اينگونه به نتيجه برسيد.


15)اشتباه رايج سئو وب سايت: سرعت لود شدن پايين سايت:


سرعت لود صفحه يكي از مهمترين فاكتورهاي سئو وب سايت است. اما اين مورد براي كاربراني كه از سايت شما بازديد مي كنند نيز حائز اهميت است. بر اساس تحقيقات گوگل،اگر سرعت لود شدن يك صفحه سايت بيشتر از 3 ثانيه باشد، 53 درصد از كاربران از آن خارج خواهند شد.
هدف شما اين است كه سرعت لود سايت را به زير 1 ثانيه برسانيد.
چند راه حل براي اينكه سرعت لود شدن صفحات وب پايين بيايد:
كاهش تعداد درخواست و ريدايركت به حداقل ممكن: صفحات را بايد تميز و ساده نگه داريد.حذف ريدايركت هاي 301 تا جايي كه امكان دارد، حذف المان هاي غير ضروري از صفحه، بهينه سازي كدهاي HTML و در آخر حذف تمام چيزهايي كه باعث كند شدن صفحه مي شود مانند CSS ها و كدهاي جاوا اسكريپت.
تعيير اندازه و فشرده كردن تصاوير: شما مي توانيد تعيير اندازه را به صورت اتوماتيك با استفاده از ابزاري كه در وردپرس وجود دارد، انجام دهيد. همچنين با استفاده از نرم افزار هاي مختلف آن ها را فشرده كنيد.
هاستينگ خود را بررسي كنيد: هاستينگ هاي رايگان يا ارزان كمكي به شما براي بهبود سرعت وبسايت نمي كنند. شما به سرويس ميزباني با حجم بالاي ترافيك نياز داريد. بخصوص در حوزه تجارت الكترونيك اين موضوع بسيار مهم است.
ميزان پيشرفت خود را بررسي كنيد: مي توانيد از ابزار بسيار سريع، ساده و قدرتمند گوگل PageSpeed Insights براي بررسي ميزان پيشرفت و كارايي سايت خود استفاده كنيد.
همچنين شما مي توانيد از صفحات موبايلي پرسرعت (AMP) به جاي صفحات موبايلي معمولي استفاده كنيد. صفحات AMP تا چهار برابر سريع تر از ديگر صفحات موبايلي هستند. به لطف كدهاي HTML به راحتي مي توان صفحات سايت را به AMP تبديل كرد. اين مورد مي تواند كمك بيشتري در بهينه سازي موبايلي داشته باشد چون همانطور كه مي دانيد گوگل به صفحات موبايلي سريع اهميت بيشتري مي دهد.
فايل هاي مسدود شده
رباتهاي گوگل بايد مانند يك كاربر عادي به تمام وبسايت شما دسترسي داشته باشند. به اين معني كه محدود كردن دسترسي به كدهاي CSS، جاوا اسكريپت و فايل هاي تصويري مي تواند براي رتبه شما مضر باشد.
فايل robots.txt وب سايت خود را بررسي كنيد و مشخص كنيد كه آيا المان ضروري است كه اجازه دسترسي به آن را براي گوگل محدود كرده باشيد يا نه. براي اين كار به گوگل سرچ كنسول مراجعه كنيد و به بخش test your robots.txt برويد. به خاطر داشته باشيد كه براي بررسي تمامurl ها، بايد به صورت جداگانه url هاي دسكتاپي و موبايل را تست كنيد. 


16) اشتباه رايج سئو وب سايت: عدم نام‌گذاري فايلها:


مديا سايت شما كه شامل فرمت هاي مختلفي از قبيل فيلم،عكس،صوت،كتاب هاي الكترونيكي است.از نام مناسب استفاده كنيد مثلاً اگر مقاله‌اي در رابطه با سئو مي‌نويسيد و يك عكس در آن مقاله استفاده كرده باشيد بايد بجاي نام آن عكس (Untiteled01. png) از يك نام متناسب با كلمه كليدي نوشته مانند (seo.png) استفاده كنيد.
اين كار را براي تمامي مديا هاي موجود در سايت خود انجام دهيد.با اين روش مي‌توانيد براي كلمه كليدي مورد نظر خود را بهينه كنيد و رتبه بهتري كسب نماييد.


17)اشتباه رايج سئو وب سايت: خريد بك لينك:


گوگل به صورت مداوم الگوريتم هاي خود را آپديت مي‌كند و هر آپديت به معناي هوشمندتر شدن و اصلاح ايرادات قبل است مثل گذشته نيست كه با خريد فله‌اي بك لينك در زمان كوتاهي در نتايج بالا آمد،الگوريتم هاي گوگل تمامي لينك هاي سايت شما را بررسي مي‌كنند و موارد مشكوك را بررسي مي‌كنند و طرف ديگر هم يك تيم انساني از افراد خبر لينك هاي ساخته‌شده براي سايت ها را به صورت دستي بررسي و كنترل مي‌كنند و در نهايت سايت متخلف با جريمه گوگل مواجه خواهد شد.
لينك سايت شما بايد به صورت طبيعي و از سايت هاي مرتبط با حوزه كاري شما ساخته شود.براي مثال اگر سايت شما پزشكي است نبايد از سايت املاك لينك بگيريد، چون ربطي به موضوع سايت شما ندارد.


18) اشتباه رايج سئو وب سايت: آتوريتي (authority):


با حذف شدن پيچ رنك (سيستم اعتبار دهي گوگل براي رتبه‌بندي سايت ها) توسط گوگل اكنون جاي خود را مقياس غيررسمي كه توسط شركت موز ارائه‌شده داده است.براي بسياري از مديران سايت ها داشتن اتوريتي خوب بالاترين الويت است. در صورتي كه تفكر و يك اشتباه رايج در سئو است،زيرا گوگل بيش از ۲۰۰ عامل مختلف را براي رتبه دادن به يك سايت بررسي مي‌كند كه اتوريتي خوب يكي از آن‌ها شمرده مي‌شود.
بنابراين نبايد توجه بيش از اندازه‌اي به آن شود و براي كسب رتبه‌هاي خوب بايد تمامي فاكتور هاي موجود را در كنار هم تقويت نمود.


19) اشتباه رايج سئو وب سايت: استفاده نكردن از Mobile Viewport:


به دليل اينكه تلفن هاي همراه داراي اندازه و سايزهاي متفاوتي هستند، اگر از Mobile Viewport استفاده نكرده باشيد و يا اينكه به صورت صحيح آن را به كار نبرده باشيد، كاربر در خوانايي صفحه به مشكل خواهد خورد. زيرا به صورت صحيح صفحه در موبايل نمايش داده نمي شود. براي حل اين مشكل بايد از متا تگ Viewport استفاده كنيد. اما خطاهاي رايج در اين بخش عبارتند از:
• استفاده از Viewport هاي با اندازه ثابت و فيكس شده كه تنها براي بعضي از صفحات موبايل بهينه شده اند.
• استفاده از Viewport هاي ضعيف و با حداقل پارامترها كه كاربران موبايلي را دچار مشكل مي كند.
خوشبختانه اين مشكلات را مي توان با استفاده از موارد زير به راحتي حل كرد.
• فعال سازي user scaling
• كنترل كردن ابعاد و مقياس هاي اصلي صفحه با استفاده از متا تگ Viewport
• تطابق با عرض صفحه نمايش بر اساس پيكسل هاي صفحه نمايش موبايل بر پايه width=device-width
• برقراري نسبت دقيق بين كدهاي CSS و نمايش آن ها در انواع دستگاه هاي موبايل
همچنين شما مي توانيد با تعريف CSS هاي مختلف سبك هاي متفاوتي را براي صفحات خود جهت نمايشگرهايي با اندازه بزرگ يا كوچك تعريف كنيد.


20) اشتباه رايج سئو وب سايت: استفاده از كلمات كليدي در “برچسب عنوان – Title Tag” براي افزايش رتبه سايت:


به كارگيري صحيح كلمات كليدي، اين امكان را به كاربران مي‌دهد تا هر اندازه كه مي‌خواهند از كلمات كليدي مختلف در وب‌سايت خود استفاده كرده و طيف وسيعي از كلمات اصلي را پوشش دهند. باز هم مثل هميشه، وب‌مسترها با تكيه بر روي كلمات كليدي، هيچ توجهي به محتواي متن خود نداشته و تنها تلاش داشتند كه كلمات كليدي را در متن خود افزايش دهند. در اين مورد، آقاي Matt Cutts از مديران گوگل به وب‌مسترها هشدار داده بود كه اين كار ادامه نداده و به خود متن توجه داشته باشند، اما هيچ كدام از وب‌مسترها به اين موضوع توجهي نداشتند تا اينكه الگوريتم جديد Panda همانند يك كابوس به سراغ اين دسته از افراد آمد و با بروزرساني‌هاي هر ساله‌ي خود، سايت‌هايي كه به كيفيت مطالب توجه بيشتري داشتند را غربال نمود.
ورود كردن به بازي با كلمات كليدي، يكي از موارد بسيار خطرناك و سخت براي هر فرديست چرا كه الگوريتم‌هاي گوگل روز به روز در حال پيشرفته شده بوده و مي‌تواند رتبه وب‌سايت شما را در سريع‌ترين زمان ممكن پايين بكشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 26
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 36
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 151
  • بازدید سال : 274
  • بازدید کلی : 17346
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه