loading...

گروه وب سايت وان

طراحي و راه اندازي وب سايت، سئو و بهينه سازي وب سايت، طراحي و برنامه نويسي نرم افزار و اپليكيشن، خدمات وب، تبليغات اينترنتي، بازاريابي اينتررنتي

بازدید : 290
پنجشنبه 7 بهمن 1400 زمان : 22:50

معمولا شما تاحالا در وبگردي هاي خود باخطاهاي مرورگر هاي مختلف در وب سايت مواجه شده ايد
در اين مقاله سعي داريم در مورد خطاهاي رايجHTTPكه در وب سايت ها رخ مي دهند را براي كاربران ليست كنيم ودليل رخ دادن آن اتفاق ها راهم بيان ميكنيم، در پي آن هستيم كه در مقالات آتي روش هاي برطرف سازي اين خطا ها را برايتان قرار دهيم
عمده شماره كد خطاهاي رخ داده در وب سايت400،403،404،500،503و505مي باشد
هر مرورگر درهر وب سايت پيغامها و متن هاي مربوط به همان وب سايت رانمايش مي دهد وممكن است براي هر وب سايت

معمولا شما تا حالا در وبگردي هاي خود با خطاهاي مرورگر هاي مختلف در وب سايت مواجه شده ايد،
در اين مقاله سعي داريم در مورد خطاهاي رايج HTTP كه در وب سايت ها رخ مي دهند را براي كاربران ليست كنيم و دليل رخ دادن آن اتفاق ها را هم بيان ميكنيم، در پي آن هستيم كه در مقالات آتي روش هاي برطرف سازي اين خطا ها را برايتان قرار دهيم،
عمده شماره كد خطاهاي رخ داده در وب سايت 400، 403، 404، 500، 503 و 505 مي باشد.
هر مرورگر در هر وب سايت پيغامها و متن هاي مربوط به همان وب سايت را نمايش مي دهد و ممكن است براي هر وب سايت پيغام خطا و متن نمايش داده شده با وب سايت هاي ديگر متفاوت باش كلمات صفحه پيغام خطاي آنها با يكديگر متفاوت است، اما انواع مختلف صفحه هاي خطا تقريبا در بيشتر مرورگرها بيانگر معنا و مفهوم يكساني هستند.

1- كد خطاي 400 Bad Request:
پيغام خطاي "درخواست اشتباه" با كد خطاي 400 به اين معني است ، درخواستي كه از سوي مرورگر شما به سرور وب سايت مورد نظرتان ارسال شده است (براي مثال درخواست باز كردن يك صفحه خاص)، درك و مفهوم خاصي نداشته است.
تا زماني كه سرور درخواست شما را نتواند درك كند، درست نمي تواند به آن پاسخ دهد پس در اين حالت كد خطاي 400 را براي شما نمايش خواهد داد.

2- كد خطاي 403 Forbidden:
پيغام خطاي "ممنوعيت" با كد خطاي 403 به اين معني است، كه دسترسي به صفحه يا منبع درخواستي شما ممنوع مي باشد و به اين علت اين كد خطا به شما نمايش داده شده است.
در واقع،كد خطاي 403 به اين معني است كه وب سايت مورد نظر درخواستي شما ، براي نمايش داده شدن به شما در دسترس نيست يا براي شما غير قابل دسترسي است.

3- كد خطاي 404 Not Found:
پيغام خطاي "پيدا نشدن صفحه مورد نظر" با كد خطاي 404 به اين معني است كه، آن صفحه يا منبعي از وب سايت كه شما در حال باز كردن آن هستيد پيدا نشده است كه به شما نمايش داده شود، اين ممكن است بخاطر آن باشد كه صفحه درخواستي شما حذف شده باشد يا تغيير نام پيدا كرده باشد يا اينكه شما در وارد كردن آدرس درست دقت نكرده ايد و آدرسي اشتباه وارد كرده ايد.
اين كد خطا تقريبا براي بيشتر كاربران آشنا است و تا حالا ممكن است بارها شاهد اين صفحه بوده باشيد چون اينكه در وب سايت هاي مختلف به علت آپديت و بروز شدنشان ممكن است تعدادي از صفحات تغيير نام پيدا كرده باشند و يا حذف شده باشند و شما از آن بي خبر باشيد اين اتفاق رخ مي دهد. و به نحوي اين كد خطا جزو عمومي ترين كد خطاهاي موجود در HTTP مي باشد.

4- كد خطاي 500 Internal Server Error
پيغام خطاي "خطاي داخلي سرور" با كد خطاي 500 به اين معني است كه، در تنظيمات وب سايت درخواستي شما اشكالي يا نقص فني در قسمت كدينگ وجود دارد،
اين كد خطا بيشتر براي وب مستران و طراحان وب سايت آشنا است چون در هنگام طراحي وب سايت وقتي كه وب سايت را در سرورشان آپلود مي كنند و براي تست كردن صفحه آن را باز مي كنند به علت خطاهاي احتمالي در قسمت كد هاي نوشته شده وب سايت با اين صفحه مواجه مي شوند، كه معمولا خيلي سريع قسمت خطاي كد را پيدا مي كنند و آنرا تصحيح ميكنند كه وب سايت به درستي باز شو تا براي كاربرانشان آزار دهنده نباشد.

5- كد خطاي 503 Service Unavailable
پيغام خطاي "در دسترس نبودن سرويس مورد نظر" با كد خطاي 503 به اين معني است كه، سرويس هاي ارائه دهنده مورد نياز وب سايت در قسمت سرور در آن لحظه درخواستي صفحه مورد نظر شما در دسترس نبوده اند. و سرور به درستي نتوانسته صفحه مورد نظر را براي شما نمايش دهد.

6- كد خطاي 504 Gateway Timeout
پيغام خطاي "پايان زمان براي ورود به وب سايت" با كد خطاي 504 به اين معني است كه، بعد از درخواست صفحه مورد نظر شما تا نمايش دادن آن صفحه از سمت سرور زمان زيادي طول كشيده و سرور مورد نظر نتوانسته به موقع به درخواست شما پاسخ دهد.ممكن است به دليل ضعف قدرت سرور مورد نظر يا مشكل ارتباطي اين اتفاق رخ دهد.
براي سرور هاي ارائه دهند سرويس هاي وب سايت دو اصطلاح وجود دارد يكي "آپ تايم" و ديگري "داون" بودن، معمولا در مواقعي كه سرور مورد نظر در آن لحظه "داون" شده است اين اتفاق رخ مي دهد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 35
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 14
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 123
  • بازدید سال : 246
  • بازدید کلی : 17318
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه